dilluns, 3 de desembre de 2018

Entreno General Open de "Unión Shito-Ryu España"



El passat Dissabte 1 de desembre de 2018 a les instal·lacions del Club Natació Terrassa, es va celebrar el Entrenament General Open d'Unió Shito-Ryu Espanya.

L´ entreno va constar de quatre parts diferenciades i exponent de les "Diferents inquietuds marcials" que es donen a la nostra associació:


  • La primera, dirigida pel Sensei Francisco Jiménez va ser sobre Treball de Kumite Bàsic.
  • La segona, la va impartir el Shihan Santiago Cerezo, treball, i desglossament de tècniques d'un kata avançat.
  • la Tercera, de la mà del Sensei Juan Manzano ens va exposar un treball bàsic i kata de "JO" (Bastó de 120 cm)
  • Per finalitzar la Sensei Nancy Páez va efectuar amb tots nosaltres una sessió de ki-ko treballs energètics i de respiració.
Aquest esdeveniment es va donar en un fantàstic ambient de companyonia i va superar les més optimistes previsions d'afluència, fet que ens anima a repetir i millorar en futures edicions.


Vídeos

divendres, 9 de novembre de 2018

Com és el dinar més adequat els dies de classe o entrenament?



El rendiment físic i la sensació de benestar durant l'activitat esportiva estan condicionats pels nivells de glucogen en el múscul. Us suggerim seguir les següents recomanacions abans i després de practicar esport:

1ª-. L'últim àpat abans de realitzar qualsevol exercici físic serà ric en hidrats de carboni complexos (arròs, pasta, cuscús, patata, llegums si són ben digerides*, etc), lleugera en greixos, moderada en proteïnes i realitzada 3-3.5 hores abans del entrenament. Els cereals preferiblement no seran integrals. L'aportació proteica, serà d'origen animal (carn magra, peix blanc o blau, elaboracions a base d'ou) o vegetal (llegums, tofu, tempeh, hamburgueses vegetals o seitan). Els làctics preferiblement desnatats en adults, reduirem el consum d'aliments crus i evitarem temperatures elevades en els aliments consumits, especialment els dies més calorosos. * Comentar que els llegums contenen menor quantitat d'hidrats de carboni complexos respecte als altres farinacis, sempre és bo combinar-les amb algun d'ells.

2ª-. Si l'entrenament és a última hora de la tarda és recomanable berenar 2-2.5hores abans de l'exercici físic, escollint aliments del grup dels lactis (millor baixos en greixos en adults), del grup dels farinacis i del grup de les fruites on podem consumir qualsevol tipus de fruita madura, (plàtans, pomes, peres, kiwi ...). També és una bona opció la fruita deshidratada com dàtils i figues. Si volem un entrepà, millor que aquí el pa o les torrades no siguin integrals.


Sergi Rovira  Nutricionista  (Col. nº CAT0282).

dimarts, 23 d’octubre de 2018

SEMINARIO GRULLA BLANCA YONG CHUN MARTIN WATTS


La imagen puede contener: una o varias personas y personas de pie
Esta vez nos encontramos con un curso de tres horas por parte del maestro de Grulla Blanca de Yong Chun, Martin Watts, inglés afincado en Mallorca desde hace más de una década.
La imagen puede contener: una o varias personasEn las instalaciones del Honbu Dojo de la Unión Shito-Ryu España, Karate Club Hirota, se reúnen a las 10 de la mañana un aproximado de 30 asistentes al mismo procedentes de todas partes de Catalunya como son Girona, Ripollet, Terrassa y por supuesto Barcelona (de la mano de Juan Manzano, Cristóbal Gea, Bernardo Camparola, Francesc Jiménez y por supuesto, Santiago Cerezo) e incluso otras Comunidades, como es el caso de Manuel Valderrama, de Castellón.
El citado curso trató sobre la relación del estilo de Grulla Blanca de Yong Chun y el Karate, centrándose, casi exclusivamente en el kata Sanchin o San Zhan, como es conocido en dicho estilo.
Así pues y durante los primeros minutos, Martin, realizó una breve explicación histórica sobre el mismo, así como la relación existente entre ambos artes.
Seguidamente pasamos a practicar la forma San Zhan, diseccionándola en partes, primero para una más fácil asimilación del mismo y de igual modo para que Martin pudiese, de forma más cómoda y organizada, realizar las explicaciones pertinentes del sentido del trabajo que estábamos realizando.
La imagen puede contener: 6 personas, incluidos Karate Terrassa y Bernardo Camparola Ligero, personas sonriendo, personas de pie
Así mismo y tras cada explicación de Martin, pasábamos a realizar dichos trabajos por parejas. Fueron tantos y tan variados como la utilización de las piernas en los desplazamientos y la utilidad de las mismas, el trabajo de Tui Shou o manos que empujan, tanto para aprender a comprender la utilización de la fuerza por parte del compañero así como de la nuestra (y redirigirla a nuestro favor) y por supuesto, drills o pares técnicos para asimilar el sentido de las técnicas aparecidos en la forma.
Por último, Martin nos deleitó con una demostración de la forma Ba Fen (similar en concepto y técnicas al kata Tensho de Karate-Do) para posteriormente se dio por finalizado el curso tras unos ejercicios de “relajación” y un turno de preguntas por parte de los asistentes, con unas aportaciones más que acertadas y oportunas.
Así pues una vez más nos encontramos con un evento más que interesante para el aprendizaje en nuestro camino y como no, un éxito en asistencia.
La imagen puede contener: Santiago Cerezo AriasAgradecer desde aquí a los asistentes al curso, así como a los organizadores del mismo y en especial, agradecer al maestro Martin Watts por este increíble curso, así como su cercanía y familiaridad. Desearle éxito en sus futuros proyectos, teniendo por seguro que volveremos a coincidir en el camino.
¡Nos vemos pronto en el Dojo!


  Vídeo del evento

dilluns, 8 d’octubre de 2018

Com és el berenar en una dieta saludable?



El berenar és l’àpat més oblidat del dia, però un dels més importants, ja que ens ajuda a equilibrar la nostra dieta, ens permet mantenir l'activitat diària fins al sopar i evita que aquest sigui massa abundant.

Recomanacions generals per al berenar de nens/es i adults amb activitats esportives moderades.

De forma general, en un berenar, un nen/a (de 3 a 8 anys) necessitarà al voltant de 250kcal, un nen/a major (de 9 a 13 anys) i un adult aproximadament 300 kcal. Estarà basada en els grups d'aliments dels làctics (llet, iogurts i formatges baixos en greixos), fruites fresques senceres i crues, i farinacis en forma de pans tradicionals preferiblement integrals.

Exemples de berenars de dilluns a divendres
• Iogurts amb peces de fruita de temporada. O fruita seca sense sal, amb plàtan madur.
• Entrepà amb formatge fresc o mató acompanyat d'una porció vegetal (tomàquet, enciam, etc.).
• Entrepà de pernil serrà o embotits baixos en greixos com el pernil dolç natural.

Exemples de berenars de cap de setmana
• Gelats casolans amb iogurt i fruita natural sense sucres afegits.
• Pa de pessic fet a casa amb fruits secs i/o fruita natural. O galetes casolanes.
• Sucs o batuts de fruites sense afegir-sucre.
• Macedònia de fruites amb formes variades ...

Evitarem aliments de baix valor nutritiu i alt contingut amb greixos i sucres com la brioixeria industrial, sucs envasats, dolços, gelats comercials, carns processades, melmelades, mel, flams, natilles i altres lactis molt grassos, batuts làctics de cacau, refrescos ensucrats i begudes gasoses.


Sergi Rovira  Nutricionista  (Col. nº CAT0282).

dissabte, 6 d’octubre de 2018

Finalitzat el taller de defensa femenina de setembre

Aquest 29 de setembre amb motiu de la Campanya  contra la violencia de gènere i defensa de la dona, varem  celebrar el corresponent taller de defensa femenina en el que varem participar 26 dones.
La imagen puede contener: 22 personas, incluido Karate Terrassa, personas sonriendo, personas de pie

Propera activitat, comença el curs de dos messos


dilluns, 17 de setembre de 2018

Com és l'esmorzar en una dieta saludable?

Alimentació saludable i activitat física són dos hàbits recomanats a qualsevol edat ja que practicats conjuntament i amb regularitat ens aporten multitud de beneficis a curt, mitjà i llarg termini.


A continuació us volem facilitar la resposta a una pregunta clau que ajudarà a qualsevol karateka a aconseguir els seus objectius a través d'una alimentació saludable abans, durant i després de l'exercici.



Com és l'esmorzar en una dieta saludable?

Quins beneficis ens aporta esmorzar de forma adequada? Ajuda a rendir física i intel·lectualment fins a l'hora de dinar, ens ajuda a mantenir el nostre pes saludable, ja que evita que mengem snacks, brioixeria ... entre hores, o massa a l'hora de dinar, i sobretot és un bon hàbit per mantenir un bon estat nutricional.

Recomanacions generals per esmorzar de nens/es i adults amb activitats esportives moderades.

De forma general, per a un esmorzar realitzat en dues preses, un nen/a (de 3 a 8 anys) necessitarà al voltant de 400-450kcal, un nen/a major (de 9 a 13 anys) i un adult aproximadament 500-550 kcal.

En aixecar-nos pel mati beurem segons necessitats individuals i de forma general mig, 1 o 2 gots d’aigua a petits glops que ens ajudaran a recuperar els líquids perduts durant el son, a l’activació de l’organisme i a la mobilitat intestinal.

L’esmorzar estarà format bàsicament pel grup dels làctics (en adults els làctics seran semidesnatats o desnatats) o equivalents, cereals i fruites. Les nenes, els nens i adolescents, poden incorporar de forma periòdica aliments proteics ja que estan en fase de creixement.

Exemples d'esmorzars de dilluns a divendres

• Torrada amb formatge fresc, mató, patés de llegums ....
• Llet o beguda vegetal enriquida en calci, iogurt o iogurt de soja, amb cereals en flocs (civada, musli ...), o cereals d'esmorzar amb una aportació moderada de sucres i sal.
• Entrepans o torrades de pa integral amb oli d'oliva verge extra, acompanyats de formatge, truita, tofu, seitan, hamburgueses vegetals, tonyina o embotits cuits. També pernil serrà de forma moderada.
• Fruita fresca i de temporada.

Exemples d'esmorzars de cap de setmana

• Creps dolços amb fruites, o salats amb pernil i formatge.
• Llet o beguda vegetal enriquida en calci, amb pa de pessic, galetes integrals o magdalenes casolanes.
• Macedònia de fruites fresques
• Batuts de llet i fruita.

Com ingredients complementaris podem utilitzar fruita dessecada (panses ...), fruits secs (mòlts si cal per als més petits), fruita de temporada a trossos (nabius, maduixes, plàtan, kiwi, poma, pera, taronja ...) o en forma de suc natural ocasionalment. De forma moderada mel, melmelada i mantega.

Sergi Rovira  Nutricionista  (Col. nº CAT0282).

dimarts, 11 de setembre de 2018

Onzena edició de l'Stage d'K.C.Hirota


Arrenquem una nova temporada després del període de vacances amb il·lusió i forces renovades.
Utilitzeu de transició l'última activitat amb la qual ens vam acomiadar de la passada, i la primera d'aquesta.

      Onzena edició de l'Stage d'K.C.Hirota

De rotund èxit es podria de qualificar l'onzena edició de l'Stage K.C.Hirota. Ja que tot i el pas del temps res més lluny de caure en el desinterès.
En cada edició tot i celebrar-se en unes dates per a alguns ja d'període de vacances, ha anat augmentant el nombre d'interessats.
Tenir en compte que sota aquestes circumstàncies i atès que es dóna l'opció de poder assistir només a una part del stage.
Un any més que ens depara una llarga i sana vida a aquest ja clàssic stage d'estiu.
Però ara ja estem en una nova temporada, que per als professors de la nostra associació s'estrena amb el primer entrenament dels que es van a realitzar durant la mateixa.